Dormion (1987)-Pamuktulum (2022) Teorisi
- Derya PAMUKTULUM
- Kategori: Teknoloji
- Görüntüleme: 188
"Ölülerden yardım istemek medeni bir toplum için utanç verici bir olaydır!
Efendiler, yaptığımız ve yapmakta olduğumuz inkılapların gayesi, Türkiye Cumhuriyeti halkını tamamen asri ve bütün mana ve eşkali ile medeni bir heyeti ictimaiye haline irsal etmektir. İnkılaplarımızın umdei asliyesi budur. Bu hakikatı kabul edemeyen zihniyetleri tarumar etmek zaruridir. şimdiye kadar bu milletin dimağını paslandıran, uyuşturan bu zihniyette bulunanlar olmuştur. Herhalde zihinlerde mevcut hurafeler kamilen tardolunacaktır. Onlar çıkarılmadıkça dimağa hakikat nurlarını infaz etmek imkansızdır. Türbelerden, yalancı evliyalardan, ölülerden istimdat etmek medeni bir heyeti ictimaiye için şindir. Mevcut tarikatların gayesi, kendilerine tabi olan kimseleri dünyevi ve manevi hayatta mazharı saadet kılmaktan başka ne olabilir? Bugün ilmin, fennin bütün şümuliyle medeniyetin muvahcehci şulebasında filen ve falan şeyhin irşadiyle saadeti maddiye ve maneviye arayacak kadar iptidai insanların Türkiye camiai medeniyesinde mevcudiyetini asla kabul etmiyorum...
(Efendiler, yaptığımız ve yapmakta olduğumuz inkılâpların amacı, Türkiye Cumhuriyeti halkını tamamen zamana uygun ve bütün anlam ve biçimleri ile medeni bir sosyal toplum durumuna ulaştırmaktır. İnkılâplarımızın temel ilkesi budur. Bu gerçeği kabul edemeyen düşünceleri darmadağın etmek elzemdir. Şimdiye kadar milletin beynini paslandıran, uyuşturan bu anlayışta bulunanlar olmuştur. Herhalde bu anlayışlarda bulunan uydurma şeyler bütünüyle uzaklaşlaştırılacaktır. Onlar çıkarılmadıkça beyne gerçeklik nurlarını yerleştirmek imkânsızdır. Türbelerden, yalancı evliyalardan, ölülerden yardım istemek medeni bir toplum için uygun değildir. Varolan tarikatların amacı kendilerine bağlı olan kimseleri dünyada ve manevi olan hayatta mutluluk sahibi yapmaktan başka ne olabilir? Bugün ilmin, fennin, bütün kapsamıyla medeniyetin yaydığı ışık karşısında filan ve falan şeyhin yol göstericiliğiyle maddi ve manevi saadet arayacak kadar ilkel insanların Türkiye medeni camiasında varlığını asla kabul etmiyorum...)", 30.08.1925, Kastamonu Nutku.
Şimdi Büyük Piramit tam da Atatürk'ün yukarıdaki sözündeki gibidir ve herkes ölülerden medet umar hale gelmiştir. Çünkü Büyük Piramit'in nasıl yapıldığına ve içindeki yapıların planlarına ilişkin elimizde herhangi bir kayıt yoktur. Bunları bırakın, piramit içinde Khufu kartuşuna rastlamak bile mümkün değil (Bkz. "Sitchin'den Sonra". Daha fazla bilgi için "Mitolojik Geçmişe Yolculuklar" adlı makaleme bakınız).
İşte, bu durum ve şartlar içinde makalenin başlığında geçen teori, yakında web sitemde yayımlayacağım TAVOLE 4.6 ve TESTO 4.6 (Büyük Galeri'nin Tam Planı ve Piramit'teki Diğer Yapılarla İlişkileri) adlı çalışmalarımdan (ki bu çalışmaları yapacağımı 11.6.2024'te "Büyük Galeri'nin Planı"nda söylemiştim) sadece bir örnektir ama 1846-1888'deki İskoç Kraliyet astronomu Prof. Dr. Charles Piazzi Smyth'ın 1864 tarihli "Büyük Piramit'teki Mirasımız (Our Inheritance In The Great Pyramid)" kitabında sözüne ettiği mirastan en başat olanıdır!
Bu teoriyi, tarihi seyrine göre, 2 kısımda inceleyebiliriz.
1. Dormion'un Hipotezi (1987).
Dormion, 1987 çıkışlı "Büyük Piramit'in yeni Gizemleri (Les nouveaux mystéres de la Grande Pyramide)" adlı kitabının 91. sayfasındaki şekilde Kral Odası için medyanların (ortancalar) kesim noktasından bahseder.
Şekil 1. Dormion'a göre medyanların kesim noktasında (point de concours des medianes) Kral Odası'nın yüksekliği (h, piramit yüksekliğidir. Piramit yüksekliği düşeyde piramidi 2'ye böler ve şekildeki düşey planda profilden (batı kesitinde) Büyük Basamak'ın kuzey yüzünden geçtiği gösterilir. Oysa piramit yüksekliği Büyük Basamak'ın kuzey yüzünün kuzeyinde kalır) ve enine kesit (a, piramitin yarı tabanı) dır. Fakat düşey planda piramit yüksekliği üzerindeki bu noktada benzerlik bağıntısını kullanırsak enine kesit ya da taban şu şekilde ortaya çıkar:
.
Bu taban şekildeki yatay planda piramidin kuzey-güney merkezi ekseni (N-S ekseni. Bu eksen piramidi yatayda 2'ye böler ve bu eksene dik olan diğer eksen piramit yüksekliği üzerindeki kesim noktasından geçtiğinden doğu-batı merkezi ekseni olup her ikisi kesim noktasında medyan (ortanca) eksenleri olurlar. Çünkü bu eksenler piramidin Kral Odası'nın tavan seviyesindeki kare tabanın kenarlarını 2'ye bölerler. Bkz. "Mod-Medyan") üzerindeki orta noktanın sağındaki (ya da solundaki) parçanın uzunluğudur. Bu durumda şekildeki düşey planda Büyük Galeri'nin zemininin uzantısının Kral Odası'nın güney duvarının tavanından geçmesi profilden (yandan) görüldüğü için aldatıcı görünür. Çünkü Kral Odası'nın güney duvarının tavanından geçen bu uzantı gerçekte yatay planda piramidin kuzey-güney ekseni doğrultusunda (üstünde) gerçekleşir yani Büyük Galeri'nin zemini üzerinde gerçekleşmez (Bkz. "Büyük Piramit'in Yeni Gizemleri", S. 91).
Şimdi şeklin altında verdiğim bu bilgiler 89-90. sayfalarda şu şekilde geçmektedir:
“O halde, piramidin Firavun’un sonsuzluğun tadını çıkarması için güvenli bir yer olarak tasarlandığı gerçeğini asla gözden kaçırmadan, mimara ağır bir suç yüklemediğimiz sürece, ihlal edilebilirliği garantili bir Herses Odası’nın (Antechamber) bilinçli olarak inşa edildiğini nasıl hayal edebiliriz? Bunu kabul etmek zor.
Şimdi prensipte sorunun can alıcı noktasına geliyoruz: Kral Odası, heybetli boyutlara sahip kırmızı Asvan granitinden görkemli bir paralel yüzlü: 10,47 m (20 RC) uzunluğunda, 5,24 m (10 RC) genişliğinde, 5,85 m yüksekliğindedir.
İlk ilgi çekici nokta tavandır. Yataydır. Bu benzersiz bir düzenlemedir. Diğer piramitlerde tavan balıksırtı (chevron) tonozdan oluşur. Burada ise birleştirilmiş 9 kiriş vardır. Yatay olarak, bu oda piramidin merkezinden güneye doğru kaydırılmıştır. Dikey olarak taban 43 metre yüksekliğindedir: Bu seviyede piramidin enine kesiti tabanının yarısına eşittir. Son olarak, bildiğimiz kadarıyla daha önce hiç kimse bundan bahsetmemişti: Kral Odası’nın tavanı piramidin tam üçte birinde yer almaktadır; bu seviye, anıt mezarın geometrik merkezi olan medyanların birleştiği nokta olduğu için karakteristik bir seviyedir. Karşısında, bizi oldukça heyecanlandıran havalandırma kanalları güneye doğru düz bir çizgi halinde, kuzeye doğru ise dolambaçlı bir çizgi halinde uzanmaktadır. Kuzey ve güney duvarları eğiktir ve tamamı kuzeye doğru eğiktir. Son olarak, tüm tavan döşemeleri güney duvarına karşı tüm genişlikleri boyunca bölünmüştür
(Donc, et sans jamais perdre de vue que la pyramide devait être un lieu sûr pour que Pharaon dispose de l’éternité, comment imaginer, à moins de taxer l’architecte du comble de la félonie, la construction consciente d’une Chambre des Herses à violabilité garantie? Difficile à accepter.
Nous voici maintenant dans ce qui est, en principe, le cæur du problème: la Chambre du Roi, splendide parallélépipéde en granit rouge d’Assouan de dimensions imposantes: 10,47 m (20 coudées) de long, 5,24 m (10 coudées) de large, 5,85 m de haut.
Premier objet de curiosité: le plafond. Il est horizontal. C’est une disposition unique. Dans les autres pyramides, le couvrement est constitué d’une voûte en chev-rons. Ici, on trouve neuf poutres jointives. Sur le plan horizontal, cette chambre se trouve largement déportée vers le sud par rapport au centre de la pyramide. Sur le plan vertical, le plancher se trouve à 43 metres de haut: a ce niveau, la section de la pyramide est égale à la moitié de sa base. Enfin, à notre connaissance personne encore ne l’avait jamais signalé, le plafond de la Chambre du Roi est situé très exactement au tiers de la hauter de la pyramide, niveau caractéristique puisqu’il s’agit du point de concours des médianes, du centre géométrique du mausolée. En vis-à-vis, les conduits de ventilation, qui nous ont valu pas mal d’émotions, s’élancent l’un, d’un parcours rectiligne vers le sud, l’autre, de maniére tortueuse, vers le nord. Les murs nord et sud présentent un effet de bascule, l’ensemble penche vers le nord. Enfin, toutes les dalles du plafond sont fendues sur la totalité de leur largeur contre le mur sud).”
Fakat kitapta Şekil 1'deki düşey plandaki Büyük Galeri'nin zemin uzantısı gibi görünen ve Kral Odası'nın güney duvarının tavanından kesikli çizgi hakkında herhangi bir açıklama mevcut değildir. Çünkü Dormion'un asıl hedefi bu değildi: Bu uzantıya tabandaki köşeden çizilen ve ondan 10 RC uzaklıktaki 2. paralel doğrunun "Gizli Oda (Chambre secrète)"nın yerini göstermesiydi. Bunu Dormion için Fransızca da yazayım: "La deuxième ligne parallèle tracée sur cette extension à partir de l'angle de la base et à 10 RC de celle-ci devait indiquer l'emplacement de la chambre secrète".
1986'da Dormion ile birlikte piramitte çalışan bir diğer Fransız mimar Jean Patrice Goidin, bu "Gizli Oda"nın yerini gösterir ve onun Kraliçe Odası gibi olduğunu söyler. Fakat bu "Gizli Oda Teorisi" 1968'de Nobel ödülü alan fizikçi Luis Alvarez'in Eylül 1968'deki Büyük Piramit'teki boşlukları tespit etmek için kullandığı kozmik ışın taramasından elde ettiği Şekil 11'deki anomaliye (bulgu) dayanır (Bkz. "Search for Hidden Chambers in the Pyramids", S. 837).
Bu açıklamalara göre Dormion'un, "Kral Odası'nın tavan seviyesi (ki bu, şekilde 48.85 M olarak geçer) piramitin h/3 yükseliğindedir" bulgusu doğrudur. Ama Kral Odası'nın tavan hattıyla kesiştirdiği Büyük Galeri'nin zemin uzantısı hakkında bir açıklaması mevcut değil. Öyle görünüyor ki, Dormion, Büyük Galeri'nin zemin uzantısını, ona paralel ve aralarında 10 RC olan 2. paralel doğru "Gizli Oda"nın yerini gösterdiği için çizdi. İşte bu yüzden Dormion'un çıkarımına "Hipotez" dedim!
Not. Dormion'un, Jean-Patrice Goidin ile birlikte yazdıkları 1987 tarihli "Les nouveaux mystéres de la Grande Pyramide (Büyük Piramit'in Yeni Gizemleri)" kitabı www.archive.org sitesinde ödünç olarak verilmektedir. Dolayısıyla sizin bu kitabın içeriğine erişebilmeniz için, siteye üye olup giriş yapmanız ve kitabı 1 saatliğine ödünç almanız gerekir!
2. Pamuktulum Teorisi (2022).
Bu teoriyi Dormion'un hipotezinden bağımsız olarak TAVOLE 4.3'te verdim (03.08.2022, 13:38:52. Kaldı ki bu teoriyi 2020'den beri biliyordum ve onu bu planda sundum) ve yukarıdaki Şekil 1'i ilk kez 30.06.2024, 01:52'de gördüm!
Teori son derece basittir: Eğer Büyük Basamak önünde duran Büyük Galeri'nin zeminini devam ettirirseniz, Büyük Galeri'nin zemini Kral Odası'nın güney duvarının tavanından geçer. Fakat Büyük Galeri'deki doğu ve batı rampalarını göz önüne alırsanız, rampalar arası uzaklık 2 RC ve bu genişlik Büyük Basamak'tan sonraki Yatay Koridor ile hizalandığından (ki Yatay Koridor'un ve Kral Odası'nın kapısının genişlikleri 2 RC'dir) doğu rampası tabanının Büyük Basamak'tan itibaren uzantısı Kral Odası'nın doğu ve güney duvarlarının tavanlarının kesim noktası olan üst güneydoğu köşesinden geçer. Bu, piramitin baş mimarı Hemiunu'nun şimdiye kadar fark edilmemiş bir tasarımıdır. Demek ki mimar Hemiunu, Büyük Galeri'yi Kral Odası'nda da devam ettirmiş ve hepsini (Büyük Galeri, Büyük Basamak, Yatay Koridor ve Kral Odası) Şekil 1'deki gibi tek bir planda tasarlamıştır!
Peki bu doğru mu?
Evet doğru. Kanıtını aşağıdaki videomda gösterdim.
Bu videoyu izlerken sesi % 100 yapınız, çünkü oyunlarda kullanılan Steelseries kulaklığından konuştum. Ama görüntüye (2K) diyecek bir şey yok!
Bu videoda www.mused.com sitesindeki "Büyük Piramit'in İçinde 3 Boyutlu" sanal turunda cetvelle ölçerek kanıtımı gösterdim. Fakat bu kanıtı tam olarak anlayabilmeniz için 2 farklı dik üçgen üzerinde ölçümler yaptım!
Petrie'nin BI'teki verilerinin RC'ye çevrilmesi sonucunda elde edilen Büyük Basamak'ın kuzey kenarından Kral Odası'nın kuzey duvarına kadar uzaklık 16 RC, Kral Odası'nın genişliği 10 RC (ki bu durumda Büyük Basamak'ın kuzey kenarından Kral Odası'nın güney duvarına uzaklık 16+10=26 RC olur) ve uzunluğu 20 RC ve yüksekliği RC olmak üzere şu ölçüm sonuçları çıkmıştır (Bkz. "Giza Piramitleri ve Tapınakları"):
1. İlkin Büyük Galeri'nin güney sonundaki Büyük Basamak'ın üzerinde ve kuzey kenarından Kral Odası'nın güney duvarının tavanına kadar uzaklığı ölçtüm ve 14.82 M çıktı. Bu sonucu dik üçgenle de göstermeye çalıştım ancak dik kenarlarda bozulmalar meydana geldi. Çünkü programdaki cetvel 2 nokta arasındaki uzaklığı (ki o da yakın mesafeler için geçerlidir) ölçmek için tasarlanmış olsa da, programın kalibrasyonu düşük ve piramit içindeki engelleyeci maddelerden (kablo, ışıldak, çöp sepeti vs.) dolayı bu hiçbir zaman mümkün olmadı!
Peki 14.82 M doğru mu?
Evet doğrudur. Çünkü aşağıdaki Şekil 2'deki Büyük Basamak'ın üzerinde ve kuzey kenarındaki A başlangıç noktasından Kral Odası'nın güney duvarının tavanına kadar uzaklığı (ki A ve B noktaları aynı kuzey-güney ekseni üzerindedirler)
dir. Bu sonucu cetvelde görebilmek o kadar da zor değil ama biraz uzmanlık gerektirdiği açıktır. Eğer videoda anlattıklarımı yaparsanız siz de görebilirsiniz!
Videoda bu ölçümü tüm detaylarıyla anlattım ve siz de aynı işlemleri yaparsanız Büyük Basamak'ın kuzey kenarından Kral Odası'nın güney duvarının tavanına kadar uzaklığı 14.82 M olarak görebilirsiniz. Eğer isterseniz suya sabuna dokunmadan yani bu işlemleri yapmadan, doğrudan Büyük Basamak'ın üzerindeki kuzey kenarından hemen hemen aynı hizada (kuzey-güney ekseni) olacak şekilde, kaba bir ölçümde bile 14.82 M'yi görebilirsiniz. Bu sizin tercihinize kalmış. Fakat bunun doğruluğunu bir mühendis gibi araştırmaya başladığınız zaman videoda anlattığım işlemlerin yapılmasının kaçınılmaz olduğu görülür.
2. İkinci olarak teorimize söz konusu olan Büyük Basamak'ın tabanındaki A' noktasından Kral Odası'nın güney duvarının tavanındaki B noktasına uzaklığı (ki bu noktalar da kuzey-güney doğrultusunda aynı eksen üzerinde bulunurlar yani hizalanırlar) cetvelle ölçtüğümde 15.18 M geldiğini gördüm:
Şekil 2. Büyük Basamak'ın kuzey kenarından Kral Odası'nın güney tavanına olan uzaklıklar.
Bu uzaklık ölçümde 15.18 M iken gerçekte
dir ve sadece 1 CM sapmaktadır. Fakat bu 1 CM'lik sapma videoda gösterdiğim gibi Büyük Basamak'ın yüksekliğinin |A'B|=0.76 M=76 CM olması anomalisinden kaynaklanmaktadır. Öyle çünkü, A' noktası Büyük Basamak'ın tabanına yakın bir yerde duruyor olmalı ve cetvel de bunu algıladığından (ki programın kalibrasyonu bunu size hissettirmez. Yani siz A' noktasını çay bardağındaki kaşık gibi görürsünüz) |A'B|=15.18 M olarak ölçmektedir. Kaldı ki bu ölçümü defalarca yaptım ve sonuç değişmedi!
Bu anomali hakkında teknoloji uzmanı Luke ile yazışmalarım oldu. İlkin 19.10.2024, 17:14’te şu mesajı gönderdim:
“Have a good day. I’d like to ask a question from the ‘Ask a Question’ corner.
First of all, when I was working in the Great Pyramid last summer, I made a lot of measurements with a ruler and when I compared them with the previous measurements, I got excellent results with CM precision. But you have not put the protractor I suggested to you before. I can say that I had a lot of trouble in this regard. For example, the inclination angles of the floor and wall lines in the Grand Gallery were extremely critical for me.
Another example is this: It is very important for my research to see the angle of inclination of the line segment that starts at the base of the Great Step and ends at the ceiling of the south wall of the King's Chamber. The ruler shows 15.18 M, but your programme does not have a protractor, so I cannot see the angle of inclination. The French architect and designer Gilles Dormion and I have a theory about this and we want to verify it. Since determining this angle of inclination requires engineering work, adding a protractor to your programme will solve the problem completely.
Or if you confirm this, the problem will be solved again: When I put the ruler at the base of the Great Step, I put it in such a way that the blue, red and green axes on the ruler are exposed. At this time the height of the Great Step was 80 CM (which should be 89-90 CM) and the ruler did not go any lower. But the distance on the ruler showed 15.18 M, which was correct.
How do you explain this anomaly?
Thank you in advance for your explanation and Gilles Dormion and I look forward to the result!
Respectfully, Derya PAMUKTULUM.
(İyi günler. ‘Bir Soru Sor’ köşesinden bir soru sormak istiyorum.
Öncelikle geçen yaz Büyük Piramit’te çalışırken cetvelle bir sürü ölçüm yaptım ve önceki ölçümlerle karşılaştırdığımda CM hassasiyetinde mükemmel sonuçlar aldım. Ama size daha önce önerdiğim açıölçeri koymamışsınız. Bu konuda çok sıkıntı çektiğimi söyleyebilirim. Örneğin Büyük Galeri’deki zemin ve duvar hatlarının eğim açıları benim için son derece kritikti.
Bir diğer örnek şudur: Büyük Basamak’ın tabanından başlayıp Kral Odası’nın güney duvarının tavanında biten doğru parçasının eğim açısını görmek araştırmam için çok önemlidir. Cetvel 15.18 M’yi gösteriyor, ancak programınızda açıölçer yok, bu nedenle eğim açısını göremiyorum. Fransız mimar ve tasarımcı Gilles Dormion ve benim bu konuda bir teorimiz var ve bunu doğrulamak istiyoruz. Bu eğim açısını belirlemek mühendislik çalışması gerektirdiğinden, programınıza bir açıölçer eklemek sorunu tamamen çözecektir.
Ya da bunu doğrularsanız sorun yine çözülecektir: Cetveli Büyük Basamak’ın tabanına koyduğumda, cetvel üzerindeki mavi, kırmızı ve yeşil eksenler görünecek şekilde koydum. Bu sırada Büyük Basamak’ın yüksekliği 80 CM idi (ki 89-90 CM olması gerekiyordu) ve cetvel daha aşağıya inmedi. Ancak cetveldeki mesafe 15,18 M’yi gösteriyordu ki bu doğruydu.
Bu anomaliyi nasıl açıklarsınız?
Açıklamanız şimdiden teşekkür eder ve Gilles Dormion ve ben sonucu sabırsızlıkla bekliyoruz!
Saygılarımla, Derya PAMUKTULUM)”.
Buna karşılık Luke, 20.10.2024, 01:13’te ilkin
“My area of expertise is on the technological site -- I'd love to hear more about your measurements to help if you can provide more information. But I mainly work on the 3d scanning capture and display instead of the architectural research (Uzmanlık alanım teknolojik alanda -- daha fazla bilgi sağlayabilirseniz yardımcı olmak için ölçümleriniz hakkında daha fazla şey duymak isterim. Ancak mimari araştırma yerine ağırlıklı olarak 3 boyutlu tarama yakalama ve görüntüleme üzerinde çalışıyorum).”
mesajını gönderdi ve sonra aşağıdaki mesajıyla tüm bilgileri verdi:
“Dear Derya, thanks for writing! It’s great to hear from you, and for the more complex measurements, you can access the full 3d data of Khufu in our desktop application here: https://mused.com/netherworld-ancient-egyptian-afterlife-simulator/
The full giza model is in there, it has a game with it too that teaches about the mythology of the monuments.
To answer your other questions, this is our automated tour guide response: Hello Derya!
Thank you for reaching out and sharing your detailed observations and measurements from your work inside the Great Pyramid. Your dedication to precision is clear, and I can see how critical these angles and distances are for your research, particularly regarding the theory you and Gilles Dormion are working on.
Regarding the issues you encountered:
1. Inclination Angle of the Grand Gallery’s Floor and Wall Lines: It’s understandable that measuring these angles without a protractor tool in the virtual program presents challenges. Since the precise angles are crucial for your engineering research, I agree that adding a protractor feature would greatly enhance the tool's functionality, especially for users like you who require such detailed measurements. While we currently don't have the protractor integrated, I’ll forward your suggestion to our development team. In the meantime, I recommend using any external software or tools that allow for angle measurements by importing or manually overlaying the coordinates of the ruler positions from the virtual environment. This can offer a temporary workaround.
2. Angle of Inclination from the Great Step to the Ceiling of the South Wall (King’s Chamber): The discrepancy you mentioned—where the ruler showed 15.18 meters but the height of the Great Step was off by about 9-10 cm—is intriguing. One possible explanation could be that the virtual environment's rendering might slightly deviate in terms of exact physical alignment. The mismatch in step height (80 cm vs. the expected 89-90 cm) may suggest that the model or scaling could be marginally off in some sections, causing small but noticeable anomalies in height when the axes don’t align perfectly. Another possibility is that the ruler’s reference system (the blue, red, and green axes you mentioned) might not be fully calibrated to account for irregula-rities in the pyramid’s structure or its virtual representation. Given that ancient constructions like the Great Pyramid have weathered time and have micro-deformations, translating them into a digital model sometimes leads to slight inaccuracies, particularly when there’s a lack of real-world calibration for every small section.
3. Resolution of Anomaly: To further address the anomaly between the measured height (80 cm) and expected values (89-90 cm), I would recommend verifying if there are any updates or patches to the software you’re using that might refine the 3D model’s precision. Additionally, recalibrating the ruler within the program’s environment by adjusting its axes or using external engineering tools (like CAD software) could help to identify the discrepancy and better understand the inclination angle you’re seeking. Please feel free to provide more details about any specific areas of interest, and I will do my best to assist you further or relay your feedback to the appropriate team. I understand how critical these measurements are to your work, and I’m sure the insights you and Gilles Dormion are uncovering will cont-ribute to a deeper understanding of the Great Pyramid’s architecture.
(Sevgili Derya, yazdığın için teşekkürler!
Sizden haber almak çok güzel ve daha karmaşık ölçümler için Khufu’nun tüm 3 boyutlu verilerine buradan masaüstü uygulamamızdan erişebilirsiniz: https://mused.com/netherworld-ancient-egyptian-afterlife-simulator/
Giza’nın tam modeli orada, ayrıca anıtların mitolojisini öğreten bir oyun da var Diğer sorularınızı yanıtlamak için, bu otomatik tur rehberi yanıtımızdır: Merhaba Derya!
Büyük Piramit’teki çalışmalarınızla ilgili detaylı gözlem ve ölçümlerinizi bizimle paylaştığınız için teşekkür ederiz. Hassasiyete olan bağlılığınız açık ve bu açıların ve mesafelerin araştırmanız için, özellikle de Gilles Dormion ile üzerinde çalıştığınız teori açısından ne kadar kritik olduğunu görebiliyorum.
Karşılaştığınız sorunlarla ilgili olarak:
1. Büyük Galeri’nin Zemin ve Duvar Hatlarının Eğim Açısı: Sanal programda bir açıölçer aracı olmadan bu açıları ölçmenin zorluklar yaratması anlaşılabilir bir durum. Kesin açılar mühendislik araştırmanız için çok önemli olduğundan, bir açıölçer özelliğinin eklenmesinin, özellikle sizin gibi bu tür ayrıntılı ölçümlere ihtiyaç duyan kullanıcılar için aracın işlevselliğini büyük ölçüde artıracağına katılıyorum.
Şu anda açıölçer entegre edilmemiş olsa da, önerinizi geliştirme ekibimize ileteceğim. Bu arada, cetvel konumlarının koordinatlarını sanal ortamdan içe aktararak veya manuel olarak (elle) üst üste bindirerek açı ölçümlerine izin veren herhangi bir harici yazılım veya araç kullanmanızı öneririm. Bu geçici bir çözüm sunabilir.
2. Büyük Basamaktan Güney Duvarının Tavanına (Kral Odası) Eğim Açısı: Bahsettiğiniz tutarsızlık -cetvelin 15.18 metreyi gösterdiği ancak Büyük Basamak’ın yüksekliğinin yaklaşık 9-10 cm eksik olduğu yer- ilgi çekicidir. Olası bir açıklama, sanal ortamın fiziksel hizalama açısından biraz sapma gösterebileceği olabilir. Basamak yüksekliğindeki uyumsuzluk (beklenen 89-90 CM’ye karşılık 80 CM), modelin veya ölçeklendirmenin bazı bölümlerde marjinal olarak hatalı olabileceğini ve eksenler mükemmel bir şekilde hizalanmadığında yükseklikte küçük ama fark edilebilir anormalliklere neden olabileceğini düşündürebilir.
Bir başka olasılık da cetvelin referans sisteminin (bahsettiğiniz mavi, kırmızı ve yeşil eksenler) piramidin yapısındaki veya sanal temsilindeki düzensiz-likleri hesaba katmak için tam olarak kalibre edilmemiş olabileceğidir. Büyük Piramit gibi antik yapıların zamanla yıprandığı ve mikro deformasyonlara sahip olduğu göz önüne alındığında, bunları dijital bir modele dönüştürmek bazen, özellikle de her küçük bölüm için gerçek dünya kalibrasyonu olmadığında, küçük yanlışlıklara yol açar.
3. Anomalinin Çözümü: Ölçülen yükseklik (80 CM) ile beklenen değerler (89-90 CM) arasındaki anomaliyi daha fazla ele almak için, kullandığınız yazılımda 3B modelin hassasiyetini artırabilecek herhangi bir güncelleme veya yama olup olmadığını doğrulamanızı tavsiye ederim. Ek olarak, cetveli program ortamında eksenlerini ayarlayarak veya harici mühendislik araçları (CAD yazılımı gibi) kullanarak yeniden kalibre etmek, tutarsızlığı tanımlamanıza ve aradığınız eğim açısını daha iyi anlamanıza yardımcı olabilir.
Lütfen ilgilendiğiniz belirli alanlar hakkında daha fazla ayrıntı vermekten çekinmeyin; size daha fazla yardımcı olmak veya geri bildiriminizi ilgili ekibe iletmek için elimden geleni yapacağım. Bu ölçümlerin işiniz için ne kadar kritik olduğunu anlıyorum ve eminim ki sizin ve Gilles Dormion’un ortaya çıkardığı bilgiler Büyük Piramit’in mimarisinin daha iyi anlaşılmasına katkıda bulunacaktır).”
Bana göre anomali gibi görünen şey programın kalibrasyonunun A' noktasında kaçırılmış olmasından kaynaklanıyor. Çünkü eğer yukarıdaki 2. ölçümde 15.18 M hatalı olsaydı, o zaman 1. ölçümdeki 14.82 M doğru olmaz ve bambalka bir sonuç görüyor olurduk. Yani programın kalibrasyonu mükemmelleştiği zaman cetvelde |A'B|=15.19 M görüyor olacağız.
20 Yıl Önce, 20 Yıl Sonra!
20 yıl önce (8.7.2004) Büyük Piramit’e gittiğimde ziyaretçiler Napolyon’dan söz ediyorlardı ve rivayetlerden biri, “Napolyon Teoremi” idi. Bu nedenle yerinde yaptığım araştırma sonuçlarını “Büyük Piramit’teki Π’nin Sırrı 2004” adlı kitabıma yazdıktan sonra Napolyon’un teorisi üzerinde çalıştım. O sırada Fransızlar ve diğerleri bu teoremi 2n-boyutlu sayılarla (ki karmaşık sayıların bir uzantısı olduğundan cebrik yapısı sorunludur) kanıtlamaya çalışıyorlardı: Karmaşık sayılarla doğrulanan teoremin kuaterniyonlarla ispatlanıp ispatlanmayacağını tartışıyorlardı. Bu teoremi aldım ve düzgün 6-gene genelleştirdikten sonra ilkin karmaşık sayılarla ispatladım ve diğer sonuçları verdim (ki bunları 19-28. sayfalardaki müsvedde kağıtlarda görebilirsiniz) ama böyle yapmakla hem bu tartışmanın devam edeceğine (ki ispat kuaterniyonlardan sonra oktonyonlar ve sedonyonlarla devam edecek ve bu sonsuza kadar sürecekti) hem de İmparator Napolyon’a yakışmayacağını düşündüğümden genel bir ispat arayışına girdim ve n-boyutlu uzayda vektörlerle Arşimet’in “Kürenin Hacmi”ndeki gibi mekanik yöntemle ispatladım: “Genelleştirilmiş Napolyon Teoremi”.
Şimdi de 2024 yazı boyunca çalışarak meydana getirdiğim TESTO 4.6 ve TAVOLE 4.6 adlı çalışmalarımda Dormion'un hipotezini aldım ve onu reddedilemez bir teori, matematikteki ifadesiyle bir teorem haline getirdim. Çünkü bu teorem piramitin baş mimarı Hemiunu'nun piramitteki başat tasarımıydı!